Wednesday, January 6, 2010

Tips Falsafah Politik - Prof. Saleha

From: saliha hassan <saliha105@yahoo.com>
Date: 2010/1/5
Subject: SKSJ1033
To: Mohd Noh PPBJJ <politik2my@gmail.com>

Sdr/sdri yang dihormati,

1. Saya telah menerima beberapa sms betanyakan soalan/tajuk untuk peperiksaan akhir. Rasanya panduan yang saya berikan yang masih tertera dalam blogspot itu adalah asas untuk ulang kaji. Saya berharap sdr/sdri tidak menyediakan jawapan pasang-siap berdasarkan soalan ramalan sendiri.

2. Nasihat saya ialah, fahamkan (dan dengan itu akan ingat) aspek-aspek yang berkaitan, walau pun kaitan yang kelihatan tidak secara langsung, dengan fokus yang saya berikan tersebut. Latihan atau ulang kaji demikian bukan sahaja menjamin persediaan yang lebih mantap tetapi juga membolehkan pembelajaran yang lebih berkesan, yakni bukan sekadar untuk meraih markah sahaja. **Ia akan membolehkan sdr/sdri menjawab dengan baik dan menepati yang ditanyakan.

3. Pemarkahan adalah berpandukan;

- 50% huraian,
- 40% ulasan/analisis/contoh/perbincangan/pandangan
- 10% teknikal seperti Bahasa dan persembahan.

Selamat berjaya dan maju,

SalihaHAssan

No comments:

Post a Comment